Gitaarles in groep 5a

De leerlingen van groep 5a maakten kennis met een populair snaarinstrument: de gitaar.

Onder leiding van docent Pim Weierink leerden de kinderen allereerst hoe je het instrument moest vasthouden. De linkerhand vrij om om de akkoorden te  'pakken', en de rechterhand gereed om de snaren te laten trillen.
Natuurlijk waren de gitaristen na drie lessen nog geen volleerde muzikanten. Ze ervaarden wel hoe mooi het is je eigen zangstem te laten samenvloeien met het geluid van de gitaar. En ook belangrijk: het tellen van de 'rusten' voordat je verder mag met spelen. De kinderen gaven tenslotte een concert op het podium van de school.
De kinderen reageerden enthousiast, Wie weet zien we over een paar jaar een talent terug op het echte podium. Onderaan deze pagina vindt u een filmpje van de uitvoering.

Lessen