Rekenen

Wereld in getallen is een rekenmethode voor groep 1 t/m 8. De methode is opgebouwd volgens de beproefde dakpanconstructie: oriĆ«ntatie, begripsvorming, oefenen en automatiseren. Hiermee geven wij elk kind een goede rekenbasis! De nieuwe versie van 'De wereld in getallen' bevat nog meer oefening en herhaling. Er is een weektaak voor zelfstandig werken en praktische differentiatie op 3 niveaus. De wereld in getallen heeft een vaste weekopbouw. Elk rekenonderwerp wordt op een vaste dag in de week behandeld. Dit geeft kinderen houvast. Zo is elke 3e les van de week gewijd aan meten, meetkunde, tijd en geldrekenen.Kinderen die wat meer tijd nodig hebben krijgen verlengde instructie in het bijwerkboek. Voor goede rekenaars is er het pluswerkboek. De methode is zo opgezet, dat leerlingen zelfstandig kunnen werken.(Bron: website Malmberg)

Hieronder staat een filmpje van de uitgever van de rekenmethode