De oma van Guus leest voor.

Juffrouw Tineke heeft opa's en oma's van kinderen uit haar groep uitgenodigd om op school voor te lezen.
Dinsdag was de oma van Guus aan de beurt. Zij las voor uit het boek 'Tip de muis wil niet eten'. Het verhaal gaat over Tip de muis die dus niet wil eten.
Als het verhaal begint, sneeuwt het buiten maar binnen is het lekker warm. De mama van Tip de Muis heeft lekkere wortelsoep gemaakt, maar Tip vindt eten maar saai en weigert zijn bordje leeg te eten. Mama wordt vreselijk boos. Dan klopt een verkleumde, hongerige krekel aan die met veel plezier de soep opeet. Daardoor beseft Tip hoe naar het is om echt honger te hebben en belooft hij altijd zijn eten op te eten. Auteur: Marco Campanella. Vanaf ca. 4 jaar.

Lessen