Dinsdag 23 mei

Vandaag was het een leuke dag! Veel wind, maar het was wel droog en af en toe scheen de zon.

De Amelandgangers hebben 's morgens vroeg voor meneer Tim en Deacon gezongen. Tijdens het ontbijt kregen beide jarigen een cadeautje. Deacon kreeg bovendien een leuk filmpje op de telefoon van zijn familie. Zij hadden allemaal een boodschap voor de jarige Job ingesproken. Na het ontbijt konden de kinderen even buiten spelen. Het waaide vrij hard, maar met de kou viel het wel mee.
Vervolgens fietste het gezelschap met de wind tegen door de duinen. Bij het Westerpad gingen ze naar het strand, waar een grote tent stond. Binnen kregen de leerlingen uitleg over een GPS-tocht die door Adventure Games georganiseerd is. De kinderen gingen in groepjes van 4 met hun GPS-apparaat op pad. Ieder groepje had een eigen route.  Ondanks het feit dat enkele groepjes (met allerlei leuk bedachte namen) niet alle opdrachten hadden gevonden, kwamen ze enthousiast terug. Na een fietstocht terug door de duinen kwamen ze weer bij de kampeerboerderij, waar gekookt werd: macaroni. Na het eten op de fiets naar het bos en daar levend stratego gespeeld. Vanavond op tijd naar bed, want we moeten morgenvroeg om 8 uur bij de Waddenzee zijn voor het wadlopen.
Tot morgen en welterusten.

Klik hier voor alle foto's.