Kinderboekenweek 2019

De 65ste editie van de Kinderboekenweek vond plaats van 2 t/m 13 oktober 2019. Het thema van de Kinderboekenweek van 2019 is 'Vervoermiddelen' en het motto is 'Reis mee!' Reis mee met de fietstaxi, de huifkar, de hogesnelheidstrein of het ruimteschip.Hieronder staan een paar verslagen van activiteiten bij ons op school.

Groep 1: Opa's em oma's lezen voor

Bij juffrouw Tineke kwamen oma's en een opa in de groep voorlezen. Opa Hans las voor uit het boek: 'Eend op de fiets'. Eend leert fietsen op de fiets van het zoontje van de boer. Daar is hij heel trots op, maar de andere dieren van de boerderij vinden het maar niks. Wat moet een eend nou op de fiets? Maar dan laat een groepje kinderen hun fietsen staan bij de boerderij. Zouden de dieren dan toch?... Als je wilt weten hoe het afloopt, moet je het boek lezen! Een begin vind je alvast hieronder.

Eend op de fiets

Groep 2: Piepkleine muis gaat op reis

Op het veld lagen overal puzzelstukjes. Deze puzzelstukjes vormden samen de voorkant van ons prentenboek waar groep 2 de hele week mee aan de slag is geweest. "Piepkleine muis gaat op reis." Elke keer als we een les in de kring of een opdracht hadden gedaan, kon de piepkleine muis weer een stukje verder varen. Totdat hij bij de schat aankwam. Om bij de schat te komen moesten de kinderen de rode en gele pijlen door de school volgen. En gelukkig, verstopt in de BSO lag de schat met goudblokjes, sieraden en iets lekkers.

Groep 4b

Hierbij een paar foto’s van activiteiten van de kinderboekenweek. We hadden een circuit met: 1. Tekenen van coördinaten, 2 Lezen in boekjes over reizen en vervoer, 3 werkboekje reis mee, 4 tekenopdracht: voertuig tekenen. Ook hebben we een vervoermiddel voor Blitz geknutseld in groepjes. Hierbij hielpen een paar ouders mee.

Speurtocht

Buiten was er voor de kinderen een speurtocht met vragen. Deze gingen over het thema van de kinderboekenweek

Lessen