30 March 2022

Tennisles

De leerlingen van de onderbouw kregen tennisles.

Zij kregen deze eerste kennismaking aangeboden door de tennisvereniging in de wijk: TVVS. De leerlingen speelden nog niet meteen een spelletje, maar kregen eerst allerlei voorbereidende oefeningen aangeboden, met name om de oog-handcoördinatie te verbeteren. Zo kregen de kinderen een vangnetje om de ballen die het net op het veld hadden gepasseerd, op te vangen. En in plaats van een racket kregen de kinderen een geel plankje van hard schuimrubber over hun hand geschoven. Hiermee kon je de bal een flinke mep naar de overkant verkopen. En met aan elke hand zo'n plankje kon je de ballen die  aan de andere kant van het net afkomstig waren, opvangen.
Maar er werd ook geoefend met een echt tennismateriaal. Lopend met het racket moest je tennisbal op de bespanning zien te houden.
Hieronder vindt u foto's en een filmverslag.

Groep 1
Groep 1/2