7 December 2023

Sinterklaasfeest 2023

Sint kwam in de boot achter een auto op het plein. Hij vond het wel een beetje fris, maar ja het paard was was verkouden en kon daarom niet mee.

Dat hij een beetje te laat was, kwam doordat hij in een file had gestaan. Maar dat mocht de pret niet drukken. Na een welkomstwoord van meneer Marcel ging Sint snel naar binnen naar de kinderen.
In de hal ging hij eerst naar de broertjes en zusjes van de leerlingen van school, daarna bracht hij een bezoek aan de peuteropvang.
In de groepen 1, 2, 3 was een van de pieten erg ondeugend. Hij maakte in iedere groep rommel door een puzzel, blokjes, papier om te knippen door de klas te gooien. De kinderen moesten er wel om lachen en na het bezoek ruimden ze dit (gelukkig) keurig op.
Sint was onder de indruk van het voorlezen van enkele kinderen van groep 3. In groep 2 gaf een aantal kinderen een voorstelling met pakjes gooien en een paardennummer. Ook werden er in iedere groep sinterklaasliedjes gezongen. In groep 5 zongen ze het sinterklaasnummer van Kinderen voor Kinderen; ze kenden het heel goed. De surprises en cadeautjes in de groepen 5 t/m 8 waren leuk en sommigen heel origineel. Kortom iedereen heeft weer genoten van een gezellig sinterklaasfeest. Tot volgend jaar dan maar weer.

Klik hier voor de aankomst op het plein.

Klik hier voor foto's in de groepen.