7 February 2023

De zilveren weken 2023

Na de Gouden weken komen de Zilveren weken. Het onderhouden van de sfeer in de groep is een continu proces, maar er zijn periodes om deze dynamiek een extra oppepper te geven.

De 'Zilveren Weken' is de naam voor zo'n periode na de kerstvakantie. De leerkrachten organiseerden een aantal activiteiten, waarbij de leerlingen met elkaar iets voor elkaar moeten zien te krijgen. Zo moeten de jongens en meisjes van groep 6 en 7 samen een toren bouwen van spahettistengels en marshmallows. Maar er zijn ook spelletjes waar de leerlingen zich individueel kunnen meten met een ander kind uit de groep. Bijvoorbeeld door het spelen van een spelletje mikado. Niet alleen spel: ook de regels in de groep worden geĆ«valueerd en indien nodig bijgesteld of aangescherpt. Al deze activiteiten hebben tot doel de goede sfeer in de groep vast te houden en eventueel te verbeteren.

Klik hier voor alle foto's.