6 February 2022

De zilveren weken

Na elke vakantie doorloopt een groep bepaalde fasen in het proces van groepsvorming. De periode na de kerstvakantie noemt men wel de Zilveren Weken

De coronamaatregelen, de afwisseling tussen thuisonderwijs en lessen op school hebben invloed op de sfeer in de groep. Groepsvorming is een continu proces, dat na een vakantie vaak in een gevoelige fase terecht komt. Daarom bieden 'De Zilveren Weken' een groep de kans de sfeer in zo'n periode te verbeteren. Je blikt met elkaar terug en je kijkt vooruit. Zo bepaal je samen opnieuw de norm en werk je aan een fijne en veilige groep. Niet alleen met elkaar praten helpt hierbij. Ook het samen uitvoeren van een opdracht kan de onderlinge verstandhouding verbeteren. Zo bouwt een groepje leerlingen uit groep 6a van juffrouw Miranda een toren van plasic bekertjes.