11 June 2018

Schoolreis groep 7

We begonnen ´s morgens op school. We gingen op de fiets naar het Rutbeek. Daar gingen we lunchen en zwemmen. Het was echt supergezellig. Het was een middag om nooit te vergeten. We gingen verder op de fiets en kwamen aan bij Delden, onze blokhut. Eerst gingen we even buiten spelen.

Toen iedereen veilig was aangekomen gingen we alle luchtbedden op pompen. Dat ging goed tot dat we er achter kwamen dat Aniqeu haar luchtbed lek was, maar gelukkig was Berat zo lief om zijn luchtbed aan Aniqeu te geven. En zelf bij Bauke op te gaan, want die had een 2 persoonsluchtbed. Toen iedereen zijn of haar luchtbed had opgepompt, gingen we alle banken en tafels uit de slaapzalen halen. Daarna kon iedereen zijn bed opmaken. We hadden 2 meisjes en 2 jongens slaapkamers. De meisjes verdeelden het eerlijk en de jongens gingen met zijn allen bij elkaar. Behalve Mick. Die ging samen met meneer Daan op de kamer omdat die dat fijner vond. Toen we daar mee klaar waren gingen we weer buiten spelen. En tijdens het buitenspelen, kregen we ook een broodje knakworst, met saus na keuze. Rond de middag gingen we een quiz houden dat ging over van alles.´s Avonds gingen we macaroni eten het was echt super lekker, met dank aan de moeders die de sauzen heb bereid. Rond 11 uur in de avond gingen we de lichtjestocht doen met natuurlijk meneer Daan op het eind in de bosjes. Ze schrokken allemaal heer hard. En toen was het echt zover we gingen allemaal naar bed. Dat ging heel goed iedereen sliep voor 2 uur alleen Roos had een beetje last van heimwee, maar dat hoort er bij. We gingen die ochtend allemaal lekker ontbijten en een lunchpakket maken voor tijdens het zwemmen. Maar eerst gingen we naar het dorpje toe en kregen we allemaal 2 euro zakgeld. We mochten het zakgeld uitgeven tijdens de speurtocht. Maar het groepje van Jebbe en het groepje van Michelle en het groepje van Jasmijn raakte op het verkeerde pad. gelukkig was meneer Daan zo slim om zijn telefoon nummer op het antwoorden blad te schrijven dus wel belde meneer Daan op. Hij kwam vliegensvlug naar ons toe, en iedereen was weer bij elkaar. Nog niet iedereen had zijn zakgeld uit gegeven, dus mochten we nog een halfuurtje winkelen. Daarna gingen we terug naar de blokhut en hadden we 10 minuten om ons klaar te maken voor het zwemmen. Toen gingen we lopend naar het zwembad en gingen super leuk zwemmen en lunchen en een beetje voetballen. Toen we terug waren was het alweer etenstijd iedereen ging zichzelf omkleden en hup aan tafel. We mochten zelf BBQ. Meneer Daan en Anigeu gingen wat friet halen en rest ging roosteren, na het BQQ kregen we marshmallows. En deden we het kampvuur aan. ´s Avonds hadden we een Quiz en een optreden  van k3 (Charlotte, Indy, Jasmijn). Toen gingen we slapen en was de tweede nacht al weer voorbij. Die ochtend gingen we weer ontbijten en lunchpakket maken voor tijdens het fietsen. Alleen het fietsen ging niet door, want het was al de hele dag aan het regenen. Bijna alle kinderen waren dolblij dat we met de auto´s gingen. En nog dankjewel aan de vader en moeder van Marlies voor het vervoeren van de fietsen en met dank aan een paar moeders voor het vervoeren van de kinderen. Toen was het avontuur toch echt voorbij. Bedankt aan iedereen die heeft geholpen aan deze super leuke schoolreis.
Jasmijn

Klik hier voor meer foto's.