30 May 2017

Schoolreis groep 5a en 5b

De leerlingen van groep 5 zijn met schoolreisje naar 't Zaandhoes in Losser geweest. Hieronder vindt u het verslag van Filip en Laurine.

Klik hier voor nog meer foto's

Schoolreisverslag van Filip.

’s Morgens vond ik het heel spannend. Ik was toch gegaan. Op school vond ik het ook heel spannend om weg te gaan. In de auto van Joey zat ik en Mareno. De moeder van Joey reed.
Even later waren we er…
We gingen alles uitpakken en we gingen het klaarmaken voor het slapen. Na al die dingen mochten we vrij spelen. Ik ging meteen op zoek naar een boom waar ik in kon klimmen. Ik vond er een ik ging er meteen in. Even later ging er iedereen er in. Ik vond het wel leuk dat ze er in gingen klimmen.
De volgende dag gingen we ons aankleden, inpakken, tanden poetsen en dan ontbijten. Daarna gingen we vrij spelen. Ik, Mareno, Wessel, Simon, Joey, Jayden, Nora, Mareno, Joey en Nora waren wolven. Wessel Simon en Jayden  waren jagers. Jayden ging weg en Toen ging Joey ook weg. Toen deed Rueben mee en Diede en Verince waren nu de wolven.  Daarna deden we een spel. Dat hete steen papier schaar. Je had een kaartje met steen en eentje van papier en eentje van schaar en eerst deden we meisjes tegen de jongens. De jongens hadden gewonnen en toen deden we gemikste teams en toen had mijn team gewonnen Daarvoor hadden we een pakkoertje. Na dit spel gingen we weg. Het was het tijd voor de terugweg. Ik zat bij Laurine in de auto met Nora en toen even in de auto zitten toen zaten we een liedje te luisteren en toen waren we op school en toen had mijn vader nog een de cadautje. Dat was een flatbal omdat ik was gegaan.
Filip.

Verslag van Laurine
Ik werd wakker en dacht: yes schoolreis.Toen we in de auto zaten met Amber en Nora deed Nora heel gek. We kwamen na 30 minuten aan op het Zaandhoes.Toen moesten we de slaapzaal klaarmaken er was een jongens slaapzaal en een meisjes slaapzaal. En we moesten nog wel dichtbij blijven maar daarna mochten we naar get bos en naar de zandvlakte In het bos was een…………………vos, maar kinderen zeiden dat er ook een beer was. Dat geloof ik niet.
Maar ik met Amber, Eline Britte, Gwen en Ellen hadden de vos wel 5 keer gezien.
En we zijn ook naar de zandvlakte geweest. Een keer toen ik er was met Amber ,Gwen en Brynne, Thijs met een groepje doen durf of de waarheid. Maar Thijs had toen gekozen en moest Gwen verkering vragen. Maar toen ging ik met mijn groepje er naartoe. Ik moest alleen weg. Amber en Brynne mochten wel blijven.
En na nog wat spelletjes doen en spelen, gingen we eten en daarna naar een uitkijktoren. Daarna gingen we douchen en toen naar bed maar we bleven wel tot 00:30 wakkeren toen gingen we slapen en de volgende dag gingen we ontbijten. Nog even vrij spelen en daarna ergens nog een spel doen. Tenslotte gingen we naar huis. Ik had Filip en Nora in de auto en het waren twee leuke dagen.
Laurine