9 August 2014

Amelandreis 2014

De schoolreis naar Ameland is de afsluiting van een verblijf van 8 jaar op obs 'Parks Stokhorst'. Het was een gezellige week, waarin we heel veel hebben gedaan. Lees het verslag van de leerlingen over hun belevenissen!

maandag 16 juni
Hallo, vandaag is onze schoolreis begonnen op Ameland. Eerst zijn we met de bus weggegaan. We vertrokken om half negen en om kwart over 8 moesten we op school zijn. Toen hebben we tot ongeveer kwart over 11 in de bus gezeten. Daarna vertrok de boot om half 12. Daar hebben wij opgezeten van half 12 tot kwart over 1. Toen we van de boot afkwamen, gingen we naar de kampeerboerderij van de familie Mosterman. Dit was niet zover vanaf de haven . Dus zijn we met de fiets naar de kampeerboerderij gegaan. Daarna hebben we even gespeeld op de kamers/buiten. Daarna gingen we lopend naar de zwemvijver en hebben we daar gespeeld. Nu hebben we lekker drie gangen menu gegeten en straks gaan we naar het strand wandelen en voetenbaden. Dit was onze dag 16-06-2014
Sam en Priscila

Klik hier voor foto's

dinsdag 17 juni
Hallo allemaal hier volgt het verslag van Ameland dag 2(dinsdag): 's Ochtends zijn we naar de zwemvijver in Nes geweest. Daar hebben we gezommen. En 's middags zijn we naar de meeuwenkolonie geweest.Leen ging niet mee. Hij ging naar de tandarts en Teun hield hem gezelschap. Onderweg is er een ongeluk gebeurd. 2 mensen botsten met de fiets tegen elkaar aan. Maar uiteindelijk kwamen we heelhuids bij de meeuwen. Daar mochten we allerlei leuke dingen doen. We hebben babymeeuwen vastgehouden en gezien. En we hebben veel informatie gekregen over de meeuwen en het landschap. 's Avonds hebben we een heel leuk spel gedaan.Het heet 'het douanespel' Het was een super leuk spel en we hebben veel vreugd en lol gehad. Maar helaas moesten we naar het avondeten nog afwassen:( . Maaralsnog was het een leuke dag!!!
aldus Fleur en Zoe

woensdag 18 juni
We moesten vandaag vroeg uit de veren, want we hadden om negen uur bij de dijk afgesproken voor een excursie op het wad. Het was een interessantie rondleiding. Eigenlijk een 'life' biologieles over de dieren die op het wad leven: de zeepier, de Japanse oester, de kokkel. We kregen te horen hoe deze dieren zich hadden aangepast aan een omgeving waar eb en vloed het dagelijkse leven dicteren. Om half twaalf gingen we even naar de boerderij om natte sokken aan de waslijn te hangen. Vervolgens ging het in rap tempo richting vuurtoren. De durfals van de groep kregen de gelgenheid vanaf de toren het eiland te bekijken. Dat was een leuke en winderige bezigheid. Terug in Nes hebben we de fietsen ingeleverd en daarna gingen we lopend naar de boerderij om ons voor te bereiden op de avondmaaltijd: pannenkoeken met voetbalwedstrijd. Dat was spannend en lekker. Later op de avond speelden we 'Het grote chaosspel'. Heel leuk, omdat je zelf met allerlei presentaties voor de jury -bestaande uit juffen en meneren - moest overtuigen. Morgen alweer de laatste volle dag op het eiland. Winkelen in Nes!
meneer Berend

Klik hier voor foto's

donderdag 19 juni
We werden vanochtend wakker ongeveer om  8:00 uur. Daarna gingen we ontbijten. We gingen naar de stad Nes en daar deden we een leuke speurtocht. Het ging allemaal over het dorp van vroeger. En als je alles goed had kreeg je je portomonee met geld en mocht je dingen kopen.
Je moest wel een souveniertje kopen. Er was een gokhal en allemaal leuke winkels. Toen we dat hadden gedaan gingen we weer terug naar de kampeerboederij. Toen gingen we buiten spelen. Daarna gingen we barbequen. Daarna de afscheidsdisco.
gemaakt door: Quinlan en Finn

vrijdag 20 juni
En dan is het voor dat je het weet weer vrijdag. Donderdagavond sloten wij de schoolreis af met een heerlijke BBQ. Daarna was het tijd voor de afscheidsdisco. Het werd een spetterend feest. De jongens en meisjes swingden enthousiast op de maat van de muziek en het bleef een hele tijd heel gezellig.
Vrijdag moesten wij weer vroeg uit de veren om onze spullen in te pakken, op te ruimen en de boot te halen. De race om als eerste in de haven van Nes te zijn, werd ruimschoots door groep 8 gewonnen: de boot uit Holwerd arriveerde een half uur later dan onze Amelandgangers bij de steiger.
Het was leuke schoolreis! In deze groep zitten veel gezellige kinderen! Zij maakten samen met de leiding van deze schoolreis een groot succes!
Meneer Berend