15 May 2019

Streetwise

Streetwise is programma voor verkeerseducatie en is opgebouwd uit vier modules passend bij de leeftijd en ontwikkelfase van basisschoolleerlingen.

De instructeurs van ANWB Streetwise kwamen maandagochtend 13 mei naar de school en gaven verkeerstrainingen aan onze leerlingen. Met speciaal ontwikkelde lesmaterialen zoals elektro- en rijlesauto´s, zebrapaden, verkeerslichten, opblaasbare auto's en een fietsparcours werd de praktijk zo veel mogelijk nagebootst.
Met de fiets naar school of sportclub. Het is in Nederland de normaalste zaak van de wereld. Toch neemt het aantal verkeersslachtoffers toe, met name onder jonge, onervaren fietsers. Sinds april 2019 is het dragen van een fietshelm dan ook een vast onderdeel van de ANWB Streetwise verkeerslessen. In deze lessen vertellen de instructeurs over het belang van een fietshelm en kunnen de kinderen dit tijdens de verkeersles ook ervaren.
Klik hier voor alle foto's.