9 June 2016

Pas op voor teken!

Beste ouders/ verzorgers. De eerste schoolreizen zijn al weer geweest en de kinderen hebben heerlijk gespeeld in het bos, in het gras en de bosjes. Vandaag zijn de kinderen van groep 7 en 8 naar Het Rutbeek voor de jaarlijkse sportdag en de komende weken vinden de overige schoolreizen plaats.

Nu hebben we geconstateerd dat er een verhoogd risico is op tekenbeten. Wilt u daarom alstublieft uw kind goed controleren op tekenbeten, met name na evenementen waarin ze veel in het gras of bos zijn.
Van de website van het RIVM:
Deze zomer veel tekenbeten verwacht.
Controleren is belangrijk.
Controleer uw lichaam en uw kleding op tekenbeten als u in het groen bent geweest. Teken kunnen zich overal vastbijten, maar hebben voorkeur voor liezen, knieholtes, oksels, bilspleet, randen van het ondergoed, achter de oren en rond de haargrens in de nek. Heeft u een tekenbeet? Haal de teek snel weg. Hoe langer de teek in uw huid zit, hoe groter de kans dat hij ziekteverwekkers overdraagt.
Naar de huisarts?
Ga naar de huisarts als u één van de volgende klachten heeft na een tekenbeet:
Een verkleuring van de huid op de plek van de tekenbeet, die groter wordt. Deze kan tot drie maanden na een tekenbeet verschijnen.Koorts en eventueel spier- en gewrichtspijn, in de eerste weken na een tekenbeet.
Op de website van het RIVM ( www.rivm.nl ) vindt u meer informatie over dit onderwerp.

Met vriendelijke groeten,
Marcel de Boer, directeur