6 June 2017

Kunstweken

Beeldende vorming is essentieel voor de ontwikkeling van kinderen. Woorden en cijfers zijn simpelweg niet genoeg om uit te drukken wie we zijn. Juist met kunst leren kinderen zelf een oordeel te vormen en dingen te zeggen die anders onbesproken blijven.

De leerlingen van onze school hebben in maart 2017 meegedaan aan 'De Kunstweken'. Het is een vernieuwend educatief concept dat  schoolbreed invulling aan bovengenoemd idee geeft. Door hen kennis te laten maken met bijzondere kunstenaars als Van Gogh, Picasso of Mondriaan worden de leerlingen in hun eigen werk geïnspireerd. (Bron: kunstweken.nl)
Klik hier om naar de tentoonstelling van onze school te gaan.
In onderstaand filmpje vertellen 2 leerlingen uit groep 5 iets over de manier waarop hun schilderij is afgedrukt.