30 September 2017

De Gouden Weken

Een goed begin is het halve werk! Deze uitdrukking is in het bijzonder van toepassing op de groepsvorming en verwoordt in een keer het doel van de Gouden Weken.

Bij de Gouden Weken ligt het accent op groepsvormende activiteiten en oudercontact. De leerkrachten doen kennismakings- en samenwerkingsspelletjes met de kinderen in de klas, zodat er een fijne sfeer ontstaat. Wij leren kinderen welke afspraken er zijn op school en in de klas. Tijdens de informatieavond maken wij kennis met de ouders en geven wij belangrijke informatie over dit jaar, zodat ouders weten wat zij dit jaar kunnen verwachten. Volgende week zijn de omgekeerde tien-minutengesprekken, waarin u als ouder/verzorger de gelegenheid krijgt om te vertellen wat uw kind nodig heeft om er een fijn en leerzaam schooljaar van te maken. In de groepen 6, 7 en 8 nemen ook de kinderen deel aan dit belangrijke gesprek. Als afsluiting van de Gouden Weken organiseerden wij vrijdag een gezellige spelletjesmiddag in elke klas. Op deze manier willen wij ervoor zorgen dat elk kind een fijne start van het schooljaar heeft en dat wij een open sfeer naar ouders creƫren.