10 July 2016

Afscheid van meneer Dinand

Vorige week vrijdag nam meneer Dinand afscheid van het onderwijs én van onze school.

Bij het station wachtten de oud-collega's Gerrit en Rinus hem om precies vijf voor negen op. Zij vergezelden hem voor het laatste reguliere ritje op de fiets naar school. Een tochtje dat hij na - naar schatting - 12.000 keer wel kan dromen. Alleen deze keer hoefde hij de trappers niet zelf rond te laten gaan. Dat deed meneer Jan op een tuk-tuk, die de bakfiets behendig langs de zwaaiende vlaggetjes langs de route manoeuvreerde. De kinderen langs het fietspad sloten zich achter de bakfiets aan en zo bereikte meneer Dinand met een indrukwekkend lang lint van kinderen achter zich aan de school.
Hierna maakte de kersverse pensionado een rondgang langs de groepen.
Om 12.00 uur werd in het bijzijn van kinderen, collega-leerkrachten en ouders op het schoolplein een straatnaambord onthuld. Zijn langjarige dienstverband rechtvaardigde volgens de school dat het schoolplein naar Dinand werd vernoemd: het 'Meneer Dinand-plein', met daaronder de uitleg ‘leerkracht obs Park Stokhorst van 1-1-1975 tot 1-8-2016’, zodat kinderen over honderd jaar ook nog weten wie toch de naamgever van hun mooie schoolplein was.

Klik op het plaatje hieronder voor een uitgebreid fotoverslag. Daaronder vindt u het filmpje dat vrijdag op TV Enschede werd uitgezonden.