21 February 2012

Songfestival

Op 17 februari 2012 werd op school weer het jaarlijkse songfestival gehouden. In de hal van de school had het publiek zich verzameld om getuige te zijn van weer een nieuwe aflevering van dit zingfestijn. De leerlingen en de ouders hadden er van alles aan gedaan om op te vallen en de massale verkleedpartij gaf de hal een fleurig en feestelijk aanzien.

Maar ook de leerkrachten lieten zich niet onbetuigd. Zij hadden zich gehuld in tijgerhuiden, kapiteinspakken, Chinese en Japanse tovenaarsjurken en Tiroler feestkledij.
Net zoals bij het echte songfestival werd voorafgaand aan het optreden een introducteclip vertoond. Alle kinderen hadden hun uiterste best gedaan zich met hun optreden bij de jury in de kijker te spelen.
De zaal ging echt uit zijn dak, toen de leerlingen van juffrouw Tineke het podium betraden. Het liedje 'Tsjoe tsjoe wa' was een echte meezinger en iedereen volgde met overtuiging de bewegingen die bij dit liedje horen.
Aan de jury de moeilijke taak om uit deze muzikale presentaties de winnaar te kiezen. Zij koos uiteindelijk voor het liedje 'Kom je buiten spelen', dat enthousiast gezongen werd door Raoul, Max en Leen uit groep 5/6. Bij de onderbouw viel het nummer 'Ik neem je mee' - gezongen door Sanne, Loes, Sem, Sophie en Demi - in de prijzen. Zij hadden voor het publiek naast een puike show in Petto.

Klik hier voor meer foto's.

De introfilmpjes kunt u hieronder bekijken.