19 July 2017

Afscheidsavond groep 8

Dinsdagavond 18 juli stonden de leerlingen van groep 8 voor het laatst op het podium in de hal van de school. Samen met meneer Jan en juffrouw Gerri hadden zij de musical 'Torenhoog' ingestudeerd.

Torenhoog! speelt zich af op het dak van de hoogste toren van de wereld: de splinternieuwe Dreamtower. Bij de opening zijn veel beroemde gasten aanwezig. Maar de eregast is de populaire vlogger Renzo Ros. Hij plaatst filmpjes van zichzelf op internet, waar duizenden jongeren dagelijks naar kijken. Bovenop een toren kan het onstuimig zijn. Het kan er flink stormen. Als het officiële moment daar is, doen de camera’s het niet meer. En de wifi niet. En ook de lift doet het niet meer!
De kinderen hebben met dit spannende script een fantastische voorstelling neergezet. Het enthousiasme spatte er aan alle kanten vanaf en sommige kinderen zongen opmerkelijk goed. Na afloop hadden de leerkrachten voor alle leerlingen nog een waarderend woord in dichtvorm in petto. En van meneer Marcel kregen ze een mok, een afscheidsboek en een rapport. Bij de ingang van de school stonden alle leerkrachten een een lange rij om afscheid van de ouders en de kinderen te nemen.
De voorstelling is helemaal gefilmd. Zodra de montage gereed is, hoort u meer. Hieronder staat de intro over Mark Suikerberg.

Klik hier voor alle foto's.