11 May 2020

Weer naar school

Op maandag 11 mei 2020 gingen letterlijk alle deuren van de school weer open voor de leerlingen. Weliswaar voor de helft van de kinderen, maar het begin is er.

Zo ging bijvoorbeeld groep 7 via de brandtrap naar het eigen lokaal en groep 3b deed dat via de privédeur bij het ronde lokaal. De schoolleiding had ook andere  voorzorgsmaatregelen genomen om de start zo veilig mogelijk te laten verlopen: jassen in eigen lokaal en regelmatige schoonmaakbeurten van de tafeltjes. En natuurlijk anderhalve meter afstand voor het personeel.
De leerlingen van groep 7 speelden heel toepasselijk het Coronaspel, een dobbelsteenspel met het virus als thema. Juffrouw Tineke legde uit waarom het zo belangrijk is je handen regelmatig te wassen. (Zie filmpje hieronder) En meester Rikko gaf de eerste gymles op het kunstgrasveld op het plein. Maren uit groep 3b liet haar mooie nieuwe tas zien, speciaal voor het thuiswerk.
En vrijwilligster juffrouw Ingrid stak de teamleden een hart onder de riem. Zij kregen een lolly met de vorm van een hartje.