3 December 2021

Sinterklaas op bezoek 2021

Ook dit jaar brachten de Sint en zijn knechten weer een bezoek aan onze school.

De tocht naar De Hoge Boekerlerweg verliep niet helemaal probleemloos. Inbrekers hadden zich namelijk wederrechtelijk toegang verschaft tot het pietenhuis. De vandalen waren er o zo snel met de buit vandoor gegaan, waardoor de goedheiligman en zijn gevolg plotseling zonder vervoer zaten. Gelukkig waren onze beste vrienden snel ter plekke en zij gaven er de voorkeur aan het gezelschap eerst een lift naar school te geven, voordat zij naar de boeven op zoek gingen.
Gelukkig hadden de dieven de cadeautjes over het hoofd gezien en de sint hoefde daarom geen enkel kind teleur te stellen.
Verder verliep het feest als vanouds, nou ja bijna dan: er werden geen pepernoten gestrooid en de allerkleinsten moesten ook deze keer een jaartje op hun beurt wachten en de leerlingen van groep 6b -wat een pech- zaten thuis en moesten het doen met een digitaal bezoek van de Sint. Dat neemt allemaal niet weg dat het een fijn en gezellig feest was. De oude bisschop strooide alleen maar met complimentjes en om twaalf uur keerden alle kinderen met hun cadeautjes tevreden huiswaarts. En natuurlijk een dikke pluim voor de leerkrachten die de komst van de gasten uit Spanje hebben voorbereid.

Klik hier voor alle foto's.