19 December 2015

Kerstfeest

Donderdagmiddag 17 december was iedereen in de hal voor de de gezamenlijke viering van het kerstfeest. De leerkrachten hadden met de kinderen de kerstmusical 'De Kleine Boom' ingestudeerd.

Voor de voorstelling begon, hadden de juffen Miranda en Nancy nog een verrassing voor de kinderen in petto. Alle leerlingen kregen een compliment voor keurige manier, waarop zij de toiletten de afgelopen tijd hadden achtergelaten. Maar de jongens en meisjes van groep 5 en 8 lieten de brillen zo stralend blinken, dat zij uit handen van de juffen spic & span de 'Gouden Toiletborstelwisselbeker' in ontvangst mochten nemen.
Na dit intermezzo ging het doek open voor de opvoering van de kerstmusical. Het stuk vertelt over Guido, die zijn eigen kleine kerstboompje weggeeft aan een arm gezin. Het boompje gaat vervolgens van hand tot hand en brengt overal geluk. Op wonderbaarlijke wijze komt het boompje tenslotte weer bij terug bij Guido. De spelers kregen na afloop een welverdiend applaus van het publiek.
Het feest werd voortgezet in de groepslokalen. Zoals elk jaar hadden de ouders weer smakelijke en feestelijke gerechten voor het kerstbuffet gemaakt. Iedereen genoot van al het lekkers!
De ouders kregen in de hal een glaasje glühwein en om zeven uur ging iedereen voldaan naar huis.
De mooie foto's zijn gemaakt door Patrick van der Horst.