6 December 2019

Bezoek sinterklaas

Ook dit jaar is de goedheiligman er in geslaagd in zijn agenda een plekje vrij te maken voor een bezoek aan onze school.

Om ongeveer half negen in de ochtend stapte achter de pyramyde een bonte stoet uit de mist tevoorschijn. Achteraan het paard met de sint er boven op en vooraan de pieten met hun zwarte gezichten, die glansden van de mistdruppels, De trouwe viervoeter was trouwens vermoeid van zijn tocht over de daken.
Maar toen het gezelschap bij de ongeduldig wachtende kinderen was aangekomen, fleurde de sint helemaal op. Hij begroette de leerlingen met een 'high five' of gewoon een handdruk.
Meneer Marcel begeleidde het gezelschap naar binnen en het feest kon nu echt beginnen. De leerlingen uit groep 3 lieten zien dat ze in het Engels konden tellen en in groep 4  maakten vier meisjes een spreidstand. Sinterklaas complimenteerde de kinderen met wat ze in dit jaar weer hebben geleerd. Er werd gedanst en gezongen. Dat laatste ging soms wat moeilijk met een mond vol pepernoten. Om twaalf uur ging de bel en iedereen vertrok tevreden naar huis.
Het was weer een geslaagd feest!

Klik hier voor alle foto's.

De filmpjes
Klik op één van onderstaande links om direct naar de groep van uw keuze te gaan. (Het fragment wordt geopend in een nieuw venster. Het verdient aanbeveling dit venster na gebruik te sluiten)

groep 1 groep 2 groep 3a
groep 3b groep 4a groep 4b