Woensdag 11 mei

Gisteravond speelden de kinderen het bosbestekspel en vandaag stond het bezoek aan de vuurtoren van Ameland op het programma. De tocht ernaar toe ging met de fiets door de duinen. Er stond een straffe wind, maar iedereen heeft het gered; de een op eigen kracht, de ander met een duwtje in de rug van een leerkracht. De kinderen die de klim in de vuurtoren op de stalen wenteltrap langs de binnenkant van de stalen lantaarnpaal  aandurfden, werden boven getrakteerd op een geweldig uitzicht. Robbeneiland kon je duidelijk zien, maar in de verte ook de staart van Terschelling. En natuurlijk ook een schitterend uitzicht over het eiland zelf: het Noordzeestrand, de boerderijen en de kerktoren van Hollum en in de verte het bos, waarachter Nes verscholen ligt.
De terugreis langs de Waddenkant was met de wind in de rug een stuk comfortabeler. Daarna naar Nes voor degenen die wilden en de anderen gingen naar de kampeerboerderij. Hier werden spelletjes gespeeld. Bij het eten kregen alle kinderen een brief, die door de ouders was geschreven. Sommigen waren emotioneel en lieten een traantje en werden door anderen getroost. De brieven en kaarten waren een leuke verrassing. Nu regent het. Vanavond bonte avond.

Klik hier voor alle foto's.