10 September 2010

Koekeloeretocht

Groep 1/2b heeft dinsdag 28 september 2010 een natuur/cultuur speurtocht gelopen langs ’t Noordpad. We zijn gestart vanaf kinderboerderij Noord. We liepen langs een beek. Daarna richting het Bouwhuis.

Onderweg hebben we gekeken wat voor weer het is en hebben we lekker wat gegeten en gedronken. Veel kinderen hadden een tas meegenomen om alles wat ze onderweg aan “schatten” tegen kwamen mee te kunnen nemen (zie foto Morris). We volgden onze tocht door het bos waar we veel verschillende paddenstoelen hebben gezien, ze groeiden niet alleen op de grond maar ook op boomstammen of dood hout. We wandelden verder door de wijk Deppenbroek waar we een piano op een grasveld zagen. Ook zagen wij een geel kunstwerk dat stilte werd genoemd, zie je op de foto waarom? Onze wandeltocht eindigde bij de kinderboerderij waar de kinderen alle dieren konden bekijken en aaien. De gehele tocht duurde bijna twee uur en de kinderen hebben dat super goed volgehouden. Wij bedanken de ouders die mee hebben gereden en gewandeld en we kijken terug op een gezellige en leerzame tocht!

Klik<link http: stokhorstfotos.jalbum.net _blank external-link-new-window externe link in nieuw> hier voor meer foto's.