19 March 2016

Bezoek groep 7 Hennik en Dika

Maandag 7 maart 2016 bezochten de leerlingen van groep 7 van juf Andrea de tentoonstelling 'Hennik en Dika' in het Lammerinkswönner. De kinderen gingen 150 jaar terug in de tijd om kennis te maken met het leven van kinderen op een boerderij in die tijd. Britt uit groep 7 schreef het verslag.

We kwamen op de boerderij. We moesten naar binnen onze jas uit doen en gaan zitten. Een man ging ons uitleggen hoe dat vroeger op de boerderij ging. De helft van de klas bleef binnen en de helft bleef buiten. Daar ging je spelletjes doen en andere dingen. Als we klaar waren met alles, gingen we wisselen. Nu gingen wij naar binnen. Binnen ging een vrouw ons uitleggen hoe dat vroeger ging met weven. Daarna mochten wij het zelf doen. We gingen ook nog naar de slaapkamers waar de boeren vroeger sliepen. Als we daar mee klaar waren gingen we koken, eierboter gingen we maken. Ik vond het niet lekker, maar de anderen wel. Als we daar ook mee klaar waren dan moesten de andere kinderen ook naar binnen komen. We moesten met zijn allen weer gaan zitten. En terug naar school.

Van Britt

Klik hier voor alle foto's.